«Οι απόψεις μαθητών δημοτικού σχολείου για την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων πρωτογενούς πρόληψης και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας» | 10η ΠΣΦΠ (περίληψη, βίντεο)

10η Πανελλήνια Συνάντηση Φορέων Πρόληψης της Εξάρτησης, «Πρόληψη… Η ζωή μας αύριο», Ιωάννινα, 15 – 18 Οκτώβρη 2015
«Οι απόψεις μαθητών δημοτικού σχολείου για την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων πρωτογενούς πρόληψης και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας»
Ομιλητές: Α. Αθανασόπουλος, Σ. Χιώτη, Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Αθηνά – Πρόμαχος»

Προφορική ανακοίνωση στην ενότητα: «Παρεμβαίνοντας σε “νέα” φαινόμενα»

Περίληψη

Η έρευνα παρουσιάζει τις απόψεις των μαθητών Δημοτικού Σχολείου αναφορικά με την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων Πρόληψης και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας που υλοποιούνται επί σειρά ετών στο σχολείο τους. Η συλλογή πληροφοριών έγινε μέσω ερωτηματολογίου κλειστού τύπου, αξιοποιώντας εργαλεία καταγραφής συμπεριφορών από προηγούμενες έρευνες.

Η έρευνα υλοποιήθηκε σε ένα Δημοτικό Σχολείο του δευτέρου δημοτικού διαμερίσματος του Δήμου Αθηναίων στο οποίο υπάρχει πολυετής εμπειρία υλοποίησης προγραμμάτων. Συμμετείχαν όλοι οι μαθητές της Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης και ελήφθησαν δεδομένα από συνολικά 100 άτομα. Από την επεξεργασία των δεδομένων παρατηρούμε ότι υπάρχει ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό μαθητών οι οποίοι καταγράφουν πολύ υψηλά νούμερα σχετικά με την πρώτη μεταβλητή που μελετάμε, την ψυχική ανθεκτικότητα.

Επίσης, υψηλό ποσοστό παρατηρούμε και στην επεξεργασία της δεύτερης μεταβλητής, της αυτοεκτίμησης. Τέλος, αναφορικά με την τρίτη μεταβλητή, το θετικό κλίμα στην τάξη, τα ποσοστά που καταγράφηκαν είναι ιδιαίτερα αρνητικά. Σε ποσοστό 88% οι μαθητές έχουν άσχημη εικόνα για την τάξη και τους συμμαθητές τους. Βαθμολογούν ιδιαίτερα αρνητικά το κλίμα που επικρατεί στην τάξη τους και τις μεταξύ τους σχέσεις. Κατά συνέπεια, τα ευρήματα της παρούσας έρευνας φαίνεται να ενισχύουν τα δεδομένα των ερευνών σχετικά με την συμβολή των προγραμμάτων Πρόληψης στην κατάκτηση υψηλής αυτοεκτίμησης και στην ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας, δεν συμφωνούν όμως στην εδραίωση θετικού κλίματος στην τάξη. Αυτό το στοιχείο απαιτεί περεταίρω διερεύνηση καθώς το κλίμα της τάξης δύναται να επηρεαστεί από παράγοντες που δεν μελετώνται στην παρούσα έρευνα.

Παρουσίαση

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s